Záruky
ZÁRUKY - fakta o záruce
Záruka je v dnešní právní terminologii (v případě prodeje zboží v obchodě) zákonná odpovědnost prodávajícího za jakost při převzetí a práva spotřebitele z vadného plnění.
Pojďme si shrnout to nejdůležitější...
- Práva spotřebitele se řídí zákonem č. 89/2012 Sb. (stávajícím občanským zákoníkem).
- Kupující je oprávněn reklamovat zboží ve lhůtě 24 měsíců u vad, které se vyskytnou u nového spotřebního zboží.
- Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení.
- Vadu je třeba prodejci oznámit ihned poté, co byla zjištěna.
- Zákonnou lhůtu pro uplatnění práv z vad zboží však nelze zaměňovat s životností zboží, za vadu zboží se tedy nepovažuje jeho běžné opotřebení. Vada věci tedy není totéž jako opotřebení věci.
- U věci, která byla prodána již jako použitá, nelze reklamovat vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím.
- U věcí, které jsou prodávány za nižší cenu, protože (ač nové) již při prodeji mají vadu, nelze reklamovat ty vady, pro něž byla kupní cena snížena. Prodávající je povinen u takovéto věci kupujícího upozornit, že věc má vadu a o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje. Ostatní vady reklamovat samozřejmě lze.
Ohledně samotné reklamace se, prosíme, seznamte s naším Reklamačním řádem a kontaktujte nás.
Máte-li dotazy, jsme Vám samozřejmě k dispozici - kontakty.